Indonesie here I come - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Merel Schmidt - WaarBenJij.nu Indonesie here I come - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Merel Schmidt - WaarBenJij.nu

Indonesie here I come

Blijf op de hoogte en volg Merel

22 Januari 2015 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal!
Ik ga dit verslag nu staand typen op het vliegveld van Singapore. Ik heb hier mijn overstap. Ik heb 20 minuten de tijd en hoop dat het lukt om het verhaaltje af te krijgen.
Ik heb ondertussen afscheid genomen van Bogo en alle vrijwilligers. Met natte ogen heb ik iedereen gedag gezegd. Wat een onvergetelijke tijd heb ik daar met iedereen gehad.
Ik vertrok op zaterdagochtend uit Bogo, ik ging toen met Laure (nederlandse vrijwilligster) naar Camotes island. We hebben daar enorm genoten. Toen wij daar aankwamen bij de haven stonden er super veel filipijnen met hun scooter te wachten en ze wilde ons natuurlijk allemaal naar het resort brengen.
Even onderhandelt voor een mooi prijsje en daar gingen we. Met backpack en al achterop de scooter. Wauw wat een heerlijk gevoel is dat om over dat eiland te schuren met het zonnetje in je gezicht en de wind in je haren.
We vroegen de jongens of zij ons die dag erna wilde rondtouren over het eiland. Je kon ook een tour doen met een busje maar je zit natuurlijk veel liever achterop een scooter.
Die jongens wilde dat maar al te graag. Wij hebben een fantastische dag gehad en hebben veel mooie dingen gezien van het eiland.
Die maandag nam ik afscheid van Laure en was ik officieel alleen. Ik ging naar een hotel op mactan island waar ik 1 nacht bleef. De dag erna ben ik naar Palawan gegaan. Ik kwam daar om 18 uur aan en ben meteen naar me hostel toe gegaan. Daar aangekomen meteen weer vertrokken om wat te gaan eten in de stad. De dag erna had ik een undergroundriver tour geboekt. De tour was mooi maar het koste een hele dag om daar te komen dus het was wat zonde van de tijd. Maar ik heb me vermaakt met de mensen die ik tijdens de tour heb ontmoet.
De dag erna een city tour door puerto princessa gedaan en vrijdag ging ik naar El Nido.
Na iets van 7 uur in de bus gezeten te hebben kwam ik daar aan. Ik nam een tricyle naar het dorpje en ging opzoek naar een slaapplaats. Uiteindelijk een mooi pension aan het het strand en dus uitzicht op het water. Ik vind El Nido de mooiste plek van de fillipijnen die ik tot nu toe heb gezien.
Op vrijdag avond ging ik ergens wat eten en toen had ik voor het eerst een klein beetje een alleen gevoel. Ik besloot om een barretje op te zoeken en cocktails te gaan drinken.
Ik zat gezellig met mezelf een cocktail te drinken toen twee canadese jongen vroegen of ze bij me mochten komen zitten. Natuurlijk! Ik heb een top avond gehad met ze. Het was heel leuk om weer gezelschap te hebben.
De dag erna heb ik een boottour gedaan. Dan zie ga je naar allemaal onbewoonde eilandjes toe. Je ziet alleen maar witte stranden en blauw water. Prachtig.
Op zondag ben ik weer terug gegaan naar puerto princessa en ging ik wat eten met laure en een vriend. Heel leuk om die weer te zien.
Maandag ben ik terug naar cebu gegaan. Ik ben daar naar een Irish pub gegaan en heb veel mensen ontmoet. We zijn naar een club gegaan met ze alle en hebben een leuke avond gehad. De dag een beetje brakjes niet veel gedaan.
Ik sta nu dus op singapore, ik heb al 2 tussenvluchten achter de rug en ga straks eindelijk naar bali vliegen. Ik heb al 1,5 alleen achter de rug en heb nog 1,5 week over.
In bali ga ik naar Ubud waar ik een week lang yoga lessen ga volgen (en vast ook wel een beetje ga partyen in de avond) maar waar ik vooral wil chillen.
Daarna zie ik bente en gaat onze tour door indonesie beginnen. Nu ik nog maar ongeveer een maand over heb gaat de tijd heel snel. Maar ik kan er ook weer naar uitkijken om iedereen te zien.
Het is heel leuk om de whatsappjes van iedereen te lezen die zien dat ik geniet :)
Als ik in het hostel ben hoop ik dat ze een computer hebben zodat ik wat fotos op facebook kan zetten (en jullie een beetje jaloers kan maken).
Veeel liefs
xxx

  • 22 Januari 2015 - 09:09

    Nicolette Broersen:

    Super om dit allemaal te mogen beleven. nog veel plezier groetjes van ons.

  • 22 Januari 2015 - 09:57

    Freddie:

    Klinkt echt heerlijk Meerjo! Kan me die alleen momenten goed voorstellen maar je vindt er een goede oplossing voor!! Nog maar een maandje en dan hebben we je weer terug!!!=) geniet ervan!! X

  • 22 Januari 2015 - 17:18

    Esmo:

    Super leuk Meertje! Have fun daar

  • 22 Januari 2015 - 17:30

    Ellenschmidt:


  • 28 Januari 2015 - 21:17

    Rianne:

    Meertje! wat heerlijk om je verslagen te lezen! ik zie het helemaal voor me, jij achterop een scootertje door het prachtige landschap crossen! Wat gaat de tijd hard hè, voor je het weet ben je alweer in het regenachtige Nederland, geniet nog maar even goed!
    Veel liefs!

  • 14 Februari 2015 - 23:41

    Martha:

    He merel wat maak toch veel mee en leuk om je verslag te lezen geniet nog van de laatste weekjes kus martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2015

Laatste verslag (snif snif)

22 Januari 2015

Indonesie here I come

05 Januari 2015

Happy new year!

15 December 2014

Back in Bogo

05 December 2014

Sinterklaas op de Filipijnen
Merel

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 3798

Voorgaande reizen:

19 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: