Laatste verslag (snif snif) - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Merel Schmidt - WaarBenJij.nu Laatste verslag (snif snif) - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Merel Schmidt - WaarBenJij.nu

Laatste verslag (snif snif)

Blijf op de hoogte en volg Merel

25 Februari 2015 | Indonesië, Denpasar

Het is alweer bijna een maand geleden dat ik mijn laatste reisblog heb geschreven. Ik stond toen op Singapore te wachten op mijn avontuur in Indonesie. Nu zit ik in een internet café vlakbij het vliegveld omdat vandaag mijn vlucht naar huis is.
Ik begin weer waar ik ben geeindigd. Toen ik aankwam op Bali ben ik meteen door gegaan naar Ubud. Ik ben 8 dagen in Ubud gebleven en heb 10 yogaklasjes gedaan. Het is echt een hippie en healthy Walhalla. Het was heerlijk om daar die lesjes te doen en te genieten van de natuur. In de avond was ik (natuurlijk) vaak in dezelfde bar te vinden waar ik elke avond met andere mensen was. Heel erg leuk.
Na die week ben ik naar het vliegveld gegaan om Bente op te halen! Wat heerlijk om die meid weer te zien. We zijn meteen door gegaan naar Kuta en de cocktails volgden al snel (fuck the jetlag he bent?). De dag erna zijn we naar Parangbai gegaan, we wilden eigenlijk meteen de boot naar Lombok nemen maar die hadden we gemist. Dus een nachtje daar geslapen en de dag erna vroeg naar Lombok.
In Lombok hebben we onze backpacks bij het toeristen office achter gelaten en een kleine rugzak gepakt voor 3 dagen. We hebben scooters gehuurd en zijn op pad gegaan. Ik had nog nooit een scooter bereden maar het ging me goed af. De eerste dag zijn we naar Kuta Lombok gereden. Echt een klein dorpje met allemaal surfers. Er was die avond een beach party, lucky us, waar we ons hebben vermaakt. We hadden een duitse jongen ontmoet die die dag erna een lift nodig had. Dus die dag erna zijn we met z' n 3en naar het oosten gereden. De natuur in Lombok is prachtig. Wij reden langs de kust en op die manier zie je dus ook echt het hele eiland. Rijstvelden, Bergen, kust, oerwoud etc.
Maar aangekomen in een dorpje in het oosten was het moeilijk om een slaappplek te vinden. Er komen vrijwel nooit toeristen. Dat was ook te merken aan de mensen trouwens we voelde ons echt een royal family, iedereen was aan het zwaaien lachen enzo. Wij konden er wel aan wennen :) . Maar anyway uiteindelijk hadden we iets gevonden. De gevangenis in Nederland is nog 100x beter maar we waren blij dat we een bed hadden. De wc was alleen een gat en een stenen iets met water wt een douche was. Prima geen probleem.
De dag erna ging Tim zijn eigen weg weer en gingen Bent en ik via het noorden om de Bergen heen terug naar Sengigi waar onze backpacks waren. Daar nog een nachtje geslapen en toen naar de gili trawangan!
Wauw gili trawangan is echt een party Walhalla. Wat een fijn eiland.
We hadden 7 nachten geboekt en wilde afgezien van het partyen ook wel iets doen. We besloten om voor onze PADI te gaan. Dat is je openwater diploma, 18 meter diep. Ik vertelde al eerder dat snorkelen echt helemaal niet mijn ding was dus dit was nogal een wild plan. Bente was trouwens bang voor vissen dus ja echt wel een uitdaging.
Maar maandag begonnen we. Eerst een hoop theorie en in het zwembad wennen aan het ademen enzo. Was vreemd maar ging beter dan verwacht. Tijdens die middag hebben wij al meteen onze eerste duik genomen in de ocean. Heel cool allemaal. Achterover jezelf het water in laten vallen was nog wel even een dingetje. Eenmaal onder water gaat alles vanzelf het is zo prachtig om in de onderwater wereld te leven wauw. We hebben tijdens de drie dagen duiken schildpadden, haaien en heel veel vissen gezien. Echt een prachtige ervaring dat duiken.
Na het duiken hadden we nog een aantal dagen over die wij hebben doorgebracht met feesten en strand. Er is een beachbar waar op allemaal tafels beerpong wordt gespeelt. Echt geweldig om dat met allemaal mensen te doen. Je wordt steeds beter.
Na Gili zijn we terug gegaan naar Bali om met Anna en Joelle te meeten. 2 meiden die we kennen van adam. Met ze 4en zijn we naar ubud gegaan. Daar hebben we scooters gehuurd en zijn we de Bergen in gegaan. We wilden naar mundok maar zijn er nooit aangekomen. We waren een beetje verdwaald achtig. Dus maar weer dezelfde weg terug gaan. Tijdens het scooteren vroegen we aan een stelletje waar ubud was. Ze waren heel vriendelijk en zeiden dat wij hen konden volgen want zij moesten ook naar ubud. Toen wij bijna in ubud waren moesten zij hun zoontje nog bij familie brengen, ze nodigden ons uit voor koffie. Dus wij mee om koffie te drinken. Wat een liefdevolle mensen. De hele familie kwam natuurlijk langs. Er werd cake gehaald en fruit en van alles. Daarna terug naar ubud gegaan.
Bent en ik hebben nog een vulkaan beklommen om 2 uur ' s nachts. Wij hadden geen trap of iets verwacht maar op zijn m inst wel een degelijk pad maar het was letterlijk omhoog klimmen. Mijngod wat was het zwaar. 2 uur lang omhoog. Maar toen we op de vulkaan de zondopgang zagen wasde tocht het helemaal waard. Wauw. Heel mooi om de zon op te zien komen tussen de dorpjes en de wolken.
Bent en ik waren rond 10 uur (helemaal kapot) weer terug bij die meiden. We zijn toen meteen door gegaan naar Kuta. Daar was het chinees nieuwjaar. We zijn daar 2 dagen gebleven. In kuta zijn alleenm maar drunken aussies. Er worden ook best veel mensen beroofd en shit en je voelt je niet erg veilig op straat. We waren blij toen we daar weer weg gingen. We hebben de laatste paar dagen op een chil eiland doorgebracht. Ik heb daar mijn laatste zonnestralen kunnen pakken.
Over 4 uur gaat mijn vlieguig en morgen ben ik dus weer terug in Nederland. Heel raar na 3 maanden.
Maar dit is zeker niet mijn laatste reis :).
Ik zie jullie allemaal snel!
Liefs xxx

ps excuus voor de spellingsfouten maar deze computer verbeterd woorden automatisch in het engels of iets en heb geen tijd om alles weer te verbeteren.

  • 25 Februari 2015 - 08:36

    Esmée:

    Super om alles te lezen Meer! Jammer dat het zo snel voorbij gevlogen is! Maar ik ben stiekem heel blij dat je weer terug bent hoor! Fijne vlucht, hele dikke kus! Tot snel! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2015

Laatste verslag (snif snif)

22 Januari 2015

Indonesie here I come

05 Januari 2015

Happy new year!

15 December 2014

Back in Bogo

05 December 2014

Sinterklaas op de Filipijnen
Merel

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 1195
Totaal aantal bezoekers 3803

Voorgaande reizen:

19 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: